اموزش سلامت
اموزش سلامت

اموزش سلامت

اگر شوهر شما این علائم را دارد یعنی ...!

 
 تعجب نمی‌کنیم اگر شوهر شما هم هنگام درد کشیدن بادی به غبغب بیندازد و با قیافه‌ای شبیه سوپرمن‌ها بگوید که نیازی به وزیت دکتر ندارد و اگر کمی صبر کند همه چیز درست می‌شود اما برخلاف تصور این دسته از آقایان، صبر کردن نه تنها چیزی را درست نمی‌کند، بلکه علائم بیماری را هم هر روز آزار‌دهنده‌تر و طاقت‌فرساتر کرده و درمان بیماری را دشوار و حتی گاهی محال می‌کند.

شاید کمتر مردی به چکاپ‌های دوره‌ای اعتقاد داشته باشد؛ اما برای آنکه مشکل ساده‌ای که ممکن است همسرتان به‌خاطر سن یا جنسیتش به آن دچار شده کار او را به جای باریک نرساند، در ادامه این مطلب با ما باشید. ما به شما خواهیم گفت که چه وقت و با دیدن چه نشانه‌هایی باید برای همسرتان از متخصصان وقت بگیرید و او را مجبور به مراجعه به پزشکان متخصص کنید.
آقا ! برو دکتر...
 
ادامه مطلب ...

دیابتی‌ها برای روزه‌داری بخوانند


متخصص بیماری‌های داخلی و معاون درمان بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) ساری گفت: دیابتی‌های نوع دو درباره تغییر وعده‌های دارویی در ماه مبارک رمضان حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند.

ادامه مطلب ...

خوردن آجیل ممکن است عمرتان را دراز کند

        


یک بررسی جدید پژوهشگران هلندی نشان می‌دهد که خوردن مرتب مغزهای خوراکی مانند بادام زمینی ممکن است طول عمر افراد را بیشتر کند. 
      
ادامه مطلب ...

ماه رمضان هندوانه بخورید

 

ماه رمضان هندوانه بخوریدیک متخصص تغذیه ضمن توصیه به خوردن هندوانه در ماه رمضان برای جبران تشنگی و کم‌آبی بدن گفت: غذاهای چرب و شیرین در این ایام نباید استفاده کرد. همچنین افراد خانواده باید مراقب تغذیه سالمندان یا کودکانی که روزه نمی‌گیرند نیز باشند تا آن‌ها در این روزها دچار مشکلات تغذیه‌ای نشوند.

دکتر محمد صفریان اظهار کرد: گرسنگی در طول روزه‌داری دلیل مناسبی برای خوردن غذای بیشتر در وعده افطار نیست.

وی با تاکید بر تغذیه سالم در ماه رمضان، عنوان کرد: بیشتر مردم در ماه رمضان افزایش وزن پیدا می‌کنند؛ در صورتی که باید کاهش وزن را شاهد باشیم. یکی از دلایل این افزایش وزن، میزان مصرف بیشتر موادغذایی به خصوص غذاهای چرب است. 
ادامه مطلب ...

باید و نبایدهای روزه داری در فصل گرما

 

        روزه داری در فصل گرما بدن را دچار کم آبی می کند،آب بدن مهمترین عاملی است که می تواند برای روزه داران باعث مشکلات زیادی شود و حتی جان فرد را به خطر اندازد. رفع عطش روزه داران با نوشیدنی های سنتی  
ادامه مطلب ...